The Ultimate Race

Need 4 Speed är en tävling och poängjakt som tar deltagarna till intressanta platser i omgivningarna där ni befinner er. Det här är lika stor del ett strategispel, en spännande jakt, och ett roligt sätt att uppleva en geografisk plats.

 
 

så går det till

Deltagarna är indelade i lag och med hjälp av iPads navigerar sig fram till olika stationer där de ska lösa utmaningar och frågor. Alla sätt för att ta sig fram är tillåtna. Varje station som laget tar sig till ger olika många poäng, liksom varje uppgift ger olika poäng beroende på svårighetsgrad. Det är upp till laget att ta beslut om vilka stationer de ska prioritera, vilken väg de ska välja och i vilken ordning de ska ta sig an dem. 

Uppgifterna öppnas automatiskt i iPaden när laget befinner sig inom stationszonen. Frågorna kan t ex behandla något platsspecifikt, ge lite hjärngympa, vara en företagsrelaterad uppgift, vara en fråga om ett underhållande videoklipp eller ett fotouppdrag. Ju svårare uppgifter eller ju mer otillgänglig plats,  desto högre poäng får laget. På två timmar ska lagen klara av att få ihop så många poäng som möjligt, därför kan uppgifterna öppnas upp i iPaden även om laget t ex springer eller åker cykel förbi stationen. 

På spelplanen finns även ”penalty zones” utmärkta; de är utplacerade vid tex genvägar (t ex på en bro) mellan platser och ger poängavdrag om lagen väljer att passera där. Här måste lagen också ta gemensamma beslut. Ska de ta omvägen för att tjäna mer poäng? Eller tar de straffet som ger poängavdrag?

Möjliga företagsanpassningar

  • Samtliga frågor kan handla om företaget eller innebära att deltagarna ska lösa företagsuppgifter - du kan t ex använda aktiviteten för att få deltagarna att göra site visits, marknadsundersökningar och liknande.
  • Det är möjligt att använda musik, ljud, video och bild för att presentera de uppgifter som deltagarna ska lösa (t ex kan koncernchefen, som sitter i ett annat land, ställa en fråga i en video).
  • Logotyp och företagsbudskap kan visas på den storbildsskärm som används vid introduktionen av aktiviteten och visas alltid i appen.

Det här ingår

  • Spelledare som introducerar aktiviteten och finns tillgänglig under aktiviteten 
  • Lån av iPads, en per grupp
  • Pris till vinnande laget (prispokaler till samtliga i laget)
  • Transporter
  • Projektledning
You did a great job and my teams really enjoyed it. Big thank you! Yesterday they experienced all in one: togetherness, spirit and passion! I must admit that they love competition! Impressive. I cannot wait to see the pictures.”
— Aleksandra Kruzycka-Roykiewicz, Global Marketing Coordinator, Oriflame Cosmetics AB

Fakta

  • Tillfälle: Konferens, afterwork
  • När: Dagtid 
  • Var: Utomhus
  • Tid: 2 timmar
  • Antal deltagare: 6-500

SYFTE

  • Stärka relationer
  • Samarbete
  • Sightseeing
  • Strategi

pris

Berätta mer om din grupp, så skickar vi dig en offert


Andra aktiviteter med sightseeing

Get the Point
Photo Challenge
The Geo Challenge