Engagerande iPadjakt - oavsett var ni är.
I den här aktiviteten tävlar lag mot varandra i en dramatisk poängjakt. Det kan vara i city, på landet eller i konferensrummet. Det här är lika stor del ett strategispel som en spännande jakt och ett fenomenalt sätt att förmedla budskap och skapa starka team.
så går det till
Deltagarna är indelade i lag och med hjälp av iPads navigerar sig fram till olika stationer där de ska lösa utmaningar och frågor. Alla sätt för att ta sig fram är tillåtna. Varje station som laget tar sig till ger olika många poäng, liksom varje uppgift ger olika poäng beroende på svårighetsgrad. Det är upp till laget att ta beslut om vilka stationer de ska prioritera, vilken väg de ska välja och i vilken ordning de ska ta sig an dem.
Uppgifterna öppnas automatiskt i iPaden när laget befinner sig inom stationszonen. Frågorna kan t ex behandla något platsspecifikt, ge lite hjärngympa, vara en företagsrelaterad uppgift, vara en fråga om ett underhållande videoklipp eller ett fotouppdrag. Ju svårare uppgifter eller ju mer otillgänglig plats, desto högre poäng får laget. På två timmar ska lagen klara av att få ihop så många poäng som möjligt, därför kan uppgifterna öppnas upp i iPaden även om laget t ex springer eller åker cykel förbi stationen.
På spelplanen finns även ”penalty zones” utmärkta; de är utplacerade vid tex genvägar (t ex på en bro) mellan platser och ger poängavdrag om lagen väljer att passera där. Här måste lagen också ta gemensamma beslut. Ska de ta omvägen för att tjäna mer poäng? Eller tar de straffet som ger poängavdrag?
Spelet kan på ett engagerande vis underhålla en grupp i city, på landet eller i en park tex. Den kan också fungera som en engagerande transport från en plats till en annan. Denna variant kan med fördel användas när stora grupper ska ta sig till tex ett matställe, promenerandes, via buss, bil eller cyklar.
Vetenskapen har sedan länge bevisat att den yttersta formen för inlärning är att aktivt engagera individen i det budskap som man vill nå ut med (till skillnad från passivt lyssnande som är den sämsta metoden för inlärning).
MÖJLIGA FÖRETAGSANPASSNINGAR
Vi kan anpassa hela eller delar av innehållet efter konferensens tema och budskap för att förstärka inlärningen, samtidigt som ni får en rolig och teambyggande aktivitet. .
Det är möjligt att använda musik, ljud, video och bild för att presentera de uppgifter som deltagarna ska lösa (t ex kan koncernchefen, som sitter i ett annat land, ställa en fråga i en video).
Logotyp, valfri illustration och företagsbudskap kan visas i appen på samtliga iPads och på de storbildsskärm som används vid introduktionen av aktiviteten.
DET HÄR INGÅR
Spelledare som introducerar aktiviteten och finns tillgänglig under aktiviteten
Lån av iPads, en per grupp
Pris till vinnande laget (prispokaler till samtliga i laget)
Transporter
Projektledning
Fakta
Tillfälle: Konferens, afterwork
När: Dagtid
Var: Utomhus (i stadskärna eller på landet) eller i mötesrummet
Tid: 2 timmar
Antal deltagare: 8-700
SYFTE
Stärka relationer
Samarbete
Förstärka mötesbudskap
PrisEXEMPEL
Pris/pers vid 40 deltagare: SEK 410,00 ex moms
Pris/pers vid 75 deltagare: SEK 380,00 ex moms
Pris/pers vid 100 deltagare: SEK 340,00 ex moms
Andra LIKNANDE aktiviteter
Berätta mer om din grupp, så skickar vi dig en offert