Engagerande iPadjakt - oavsett var ni är.

I den här aktiviteten tävlar lag mot varandra i en dramatisk poängjakt. Det kan vara i city, på landet eller i konferensrummet. Det här är lika stor del ett strategispel som en spännande jakt och ett fenomenalt sätt att förmedla budskap och skapa starka team. 

 
 

så går det till

Deltagarna är indelade i lag och med hjälp av iPads navigerar sig fram till olika stationer där de ska lösa utmaningar och frågor. Alla sätt för att ta sig fram är tillåtna. Varje station som laget tar sig till ger olika många poäng, liksom varje uppgift ger olika poäng beroende på svårighetsgrad. Det är upp till laget att ta beslut om vilka stationer de ska prioritera, vilken väg de ska välja och i vilken ordning de ska ta sig an dem. 

Uppgifterna öppnas automatiskt i iPaden när laget befinner sig inom stationszonen. Frågorna kan t ex behandla något platsspecifikt, ge lite hjärngympa, vara en företagsrelaterad uppgift, vara en fråga om ett underhållande videoklipp eller ett fotouppdrag. Ju svårare uppgifter eller ju mer otillgänglig plats,  desto högre poäng får laget. På två timmar ska lagen klara av att få ihop så många poäng som möjligt, därför kan uppgifterna öppnas upp i iPaden även om laget t ex springer eller åker cykel förbi stationen. 

På spelplanen finns även ”penalty zones” utmärkta; de är utplacerade vid tex genvägar (t ex på en bro) mellan platser och ger poängavdrag om lagen väljer att passera där. Här måste lagen också ta gemensamma beslut. Ska de ta omvägen för att tjäna mer poäng? Eller tar de straffet som ger poängavdrag?

Spelet kan på ett engagerande vis underhålla en grupp i city, på landet eller i en park tex. Den kan också fungera som en engagerande transport från en plats till en annan. Denna variant kan med fördel användas när stora grupper ska ta sig till tex ett matställe, promenerandes, via buss, bil eller cyklar.

Vetenskapen har sedan länge bevisat att den yttersta formen för inlärning är att aktivt engagera individen i det budskap som man vill nå ut med (till skillnad från passivt lyssnande som är den sämsta metoden för inlärning). 

MÖJLIGA FÖRETAGSANPASSNINGAR

  • Vi kan anpassa hela eller delar av innehållet efter konferensens tema och budskap för att förstärka inlärningen, samtidigt som ni får en rolig och teambyggande aktivitet. .

  • Det är möjligt att använda musik, ljud, video och bild för att presentera de uppgifter som deltagarna ska lösa (t ex kan koncernchefen, som sitter i ett annat land, ställa en fråga i en video).

  • Logotyp, valfri illustration och företagsbudskap kan visas i appen på samtliga iPads och på de storbildsskärm som används vid introduktionen av aktiviteten.

DET HÄR INGÅR

  • Spelledare som introducerar aktiviteten och finns tillgänglig under aktiviteten

  • Lån av iPads, en per grupp

  • Pris till vinnande laget (prispokaler till samtliga i laget)

  • Transporter

  • Projektledning

GetThePoint ute på Sandhamn var mkt uppskattad och blev ett mkt bra inslag i en för övrigt väldigt lyckad konferens. Ett proffsigt arrangemang och bemötande rakt igenom.
— Fredrik Uhrbom, Director of Sales Hultafors Group

Fakta

  • Tillfälle: Konferens, afterwork

  • När: Dagtid

  • Var: Utomhus (i stadskärna eller på landet) eller i mötesrummet

  • Tid: 2 timmar

  • Antal deltagare: 8-700

SYFTE

  • Stärka relationer

  • Samarbete

  • Förstärka mötesbudskap

PrisEXEMPEL

Pris/pers vid 40 deltagare: SEK 410,00 ex moms
Pris/pers vid 75 deltagare: SEK 380,00 ex moms
Pris/pers vid 100 deltagare: SEK 340,00 ex moms


Andra LIKNANDE aktiviteter 

Photo Challenge
The Geo Challenge

Berätta mer om din grupp, så skickar vi dig en offert